ShayneCocaine | Fotoblogg mixad med vardagen -
Navigering
(0)

Även Insekter kan ha sex.



Jag och min syster låg ute och fotograferade här om dagen inne på grannens gård.
Såklart hade vi tillstånd till att göra det. Vi låg i gräset och fotograferade vitsippor och då såg jag dessa två.
Jag kunde inte låta bli att fotografera och efter en stund fotograferadet så gick jag och syster hem till oss och
vi stötte på en granne till oss som vi känt enda sedan vi flyttade till vårat hus. Jag visade henne denna
bild och hon hade ingen aning om vad det är för insekter. Och mamma vet inte det heller. Nån av er som
vet va det är för läskiga saker?
Michaela (syrran) trodde att det var bärfisar men det
kan det väl inte vara... eller??

 

 

2010-05-20 @ 22:10:56

(0)

The Last Song - Miley Cyrus på bio.

nu blir det nya tag med bloggen även om man har bloggtorka och ingen idé på vad man kan skriva.
Kommer att lägga ut en massa bilder istället som man fotograferat och förhoppningsvis hittar ni hit
och kanske kan slänga i nån kommentar och berätta vad ni tycker om bilderna :)




Vad har jag gjort dom senaste dagarna?
Det är inte mycket! Har varit på bio och sett Miley Cyrus's nya film, The Last song.
Riktigt bra. rekomenderar starkt att ni ska gå och se den. Men varning!
Man kan börja gråta i vissa scener.


Jag vill inte berätta vad som händer i filmnen men här får ni lite vad den handlar om.


Sjuttonåriga Veronica "Ronnie" Millers liv vändes upp och ned när hennes föräldrar skiljde sig
och hennes pappa flyttade från New York City till Tybee Island, Georgia.
Tre år senare är hon fortfarande arg på sina föräldrar, särskilt hennes far.
En dag så beslutar hennes mamma sig för att det skulle ligga i allas intresse om hon skickade
Ronnie tillsammans med hennes yngre bror Jonah till Tybee Island under sommaren,
så att hon kan få chansen att få umgås med sin pappa. Ronnies far, som är en före detta
konsertpianist och lärare, lever ett lugnt liv på Tybee Island. Han är helt fördjupad i sitt arbete
att skapa ett konstverk, som kommer att bli mittpunkten i en lokal kyrka. Ronnie lyckas senare
hitta något som både hon och hennes pappa har gemensamt - och det är musiken.

Miley Cyrus - Veronica "Ronnie" Miller
Kelly Preston - Kim Miller
Greg Kinnear - Steve Miller
Liam Hemsworth - Will Blakelee



2010-05-16 @ 15:41:09

(1)

Frånvarandra från bloggen. (HÖGA-KUSTEN-BRON)

Undra om jag skrev detta rätt nu..?? hmm.


I alla fall, hej på er! och förlåt (igen!) för en super dålig uppdatering. Jag har inte mått bra, huvudvärken
kommer och går. Och jag har faktiskt ingen lust att blogga. Jag kommer inte på vad jag ska blogga om,
vad jag ska fotografera och dessutom jobbar jag på helgerna. Och i helgen var jag i Kramfors och
jobbade (tivoli : ) ) och med första kunden jag fick så skulle jag räkna matte (ofc!) och då var det helt tomt i huvudet!
JAG HAR GLÖMT BORT HUR MAN RÄKNAR MATTE!
Jag har inte varit i skolan sedan 11 december 2009
pga gallan och akutbesöken osv. 4 eller 5 gånger är antalet som jag har varit i skolan sedan dess.
Och då snackar vi om typ en gång i månaden eller nått sånt. Inte ofta. Och jag kommer absolut inte
ihåg hur man räknar! Det är så pinsamt! så nu är det bara att ta fram matte böckerna och börja plugga!
Jag skämdes såå!!! Jag fick fråga ägarens fru om hon kunde stå med mig och hjälpa mig räkna!
Och det var riktigt pinsamt! Jag får fortfarande jobba hos dom, men jag fick kravet att börja läsa
matte igen för hon kan inte stå brevid mig hela tiden. Och det förstår jag. Gud så pinsamt!
Så nu är det bara till att ta fram böckerna och börja plugga. Choppchopp! :''( jobbigt!


Nog om det. tänkte visa en fin bild jag fotograferade över HÖGA-KUST-BRON.
Efter "Marknaden" som var i helgen åkte jag med mamma och då var jag sååå himla sugen på att fotografera
bron och precis till att svänga ifrån bron säger mamma "Ska vi åka över eller inte"? och jag var tvingad att
svara snabbt så jag sa "JA!" och blev skit nervös! En av mina största fobier är BROAR! Töntigt jag vet.
Men nu kommer det roliga som jag själv sitter och skrattar åt nu i efter hand.
Jag sitter och håller för ögonen när vi åker över bron (2,5km) och mitt på bron tar jag bort händerna
och tittar ut och börjar böla! Och fick panik! Jag bara grät och skrek till mamma att vända bilen men
det går ju inte så hon försökte lugna ner mig och fortsatte över bron och när vi kom till
ett hotell - tror jag det var - så känner jag hur jag ville slänga mig på marken och kyssa asfalten!
I SURVIVED liksom! Det är nog det läskigaste jag varit med om. Sen skulle vi över igen!
Tillbaka till dit vi kom ifrån! Och jag får ju panik igen men kunde titta ut flera gånger jätte
snabb och det var nästan så att man BAD i huvudet (asså pray to the GOD) men det gjorde jag inte.

btw, jag skrek (HAHAHA) i bilen när vi var på väg över (inte tillbaka utan på väg mot UMEÅ)
VI KOMMER ATT DÖÖ!! hahaha och det var så himla roligt. Shit asså!

Ialla fall; här kommer bilden.



Bilden är EJ redigerad! Det enda jag har gjort är att lägga till texten (blogg adressen) och fixat ram runt om.
Btw, jag kommer att skaffa ett konto på Flickr & Deviantart. Jag meddelar det till er snart!



2010-05-10 @ 19:13:32

(1)

Förlåt!


Förlåt att jag inte har varit så aktiv ibloggen. Jag har inte mått bra och förhoppningsvis så börjar allt att bli bättre. Jag ska försöka att blogga bättre än vad jag har gjort hittills.

Hur var eran valborg??

2010-05-03 @ 22:53:21